To byl teda porod...

08.05.2018

Větu: "To byl teda porod.." můžeme slyšet v různém spojení. Můžeme tím myslet opravdu samotný porod, či tak někdo nazývá situaci, která je náročná.. Já v tomto článku rozhodně nechci detailně popisovat své jednotlivé porodní fáze či konkrétní lékařské postupy. Ráda bych zde popsala pár "vtipných" momentů, které si pamatuji.. Pro určitou přehlednost použiji již zažité jednotlivé porodní doby :).

Termín porodu

Ve své těhotenské průkazce jsem měla zaznačen termín 21.4.2018 a tímto datem jsem se také řídila, když se mne lidé v okolí ptali, tak kdy už to bude :). Přibližně poslední 2-3 týdny jsem si stanovila takový plán: Napíšu si, co chci do porodu ještě stihnout a potom se prcek narodí v termínu - je to přeci také o nastavení hlavy a pozitivním myšlení. Mimo to, termín vycházel na víkend a to jsem věděla, že bude Marťas doma a stihne využít co jsme se dozvěděli v přípravě na porod. Napsala jsem si tedy lísteček s tím, co chci stihnout a postupně jsem odškrtávala. Poslední 3 dny před deadlinem jsem měla následující program: středa - nakoupit zásoby a udělat generální úklid, čtvrtek - těhotenská masáž (vřele doporučuji..), pátek - procházka kolem Olešné (nakonec z toho byla více než 10km procházka) a večer to zakončit skleničkou červeného vína a troškou večerní romantiky :) a máme víkend na to, abychom porodili. V sobotu ráno se nic nedělo, ale nevěšela jsem hlavu a řekla jsem si, že neděle 22.4.2018 je přeci krásné datum a navíc nedělní děti se říká, že jsou "šťastné děti" (vím to, protože jsem se také narodila v neděli). Tak jsem v sobotu přemluvila Marťase ještě jednou na procházku kolem Olešné a společný oběd..Bylo krásné počasí a toho se musí využít dokud jsem 2v1. Večer jsme si grilovali večeři s další troškou vína. Večer jsem ještě plánovala další romantiku, ale můj drahý usnul u televize, tak jsem měla smůlu a lehla si vedle něj.. Přibližně v půl druhé ráno jsme se vzbudili a přesouvali se do ložnice a do postele se mi špatně lehalo, protože jsem dostala bolesti..otázka, která se vedle mě ozvala byla: "To už to začíná ? To už pojedeme ?". S klidným hlasem jsem odpověděla:" To Ti řeknu za pár hodin"(a tak se taky stalo)..

1.doba porodní

V odborné literatuře, od porodních asistentek i od žen, které již rodily se dozvíte, že 1.doba porodní trvá nejdelší dobu..a mají pravdu..ověřila jsem si to. Právě v půl druhé ráno kdy mi začaly kontrakce co 5 minut jsem si říkala, kolik hodin to asi bude trvat.. Upřímně, doufala jsem v kratší dobu. Vzhledem k intervalu asi chápete, že jsem příliš nespala. Možná, že bych si i odpočinula ale červené víno udělalo s drahým své a proto jsem sedíc v obyváku a čekajíc na další kontrakci slyšela hlasité chrápání nejen nastávajícího tatínka, ale také našeho mopse Billboarda.. Chápete, že toto vydržet je opravdu těžké. V šest hodin ráno už jsem měla potřebu je probudit. Věděla jsem, že ještě nenastalo to nejhorší a ještě to pár hodin potrvá, ale řekla jsem si, že už spali dost. To jsem však netušila, že se mnou bude Marťas vyjednávat, že pojedeme tak za půl hoďky..a víte co, on zase usnul a chrápal ..Cesta do porodnice i příjem byl celkem fajn, protože jsem se mohla soustředit na něco jiného..Při natáčení monitoru srdíčka jsme stihli dokonce selfie a Marťas skoro zase usnul..Při přesunu na modrý porodní box (ten, který jsme si zamluvili už na prohlídce) bylo cca půl osmé ráno a můj drahý tak nesměle prohlásil, že by mohla stihnout Moravce na ČT1 v 11 hod..(nestihl). Následujících cca 7 hodin jsem strávila v modrém pokoji, kde nejen já ale i Marťas zkoušel závěsné lano a další pomůcky, které jsme zde měli.

2.doba porodní

Tato fáze je celkem rychlá a také jsem na ni neshledala nic vtipného..Krásný okamžik byl cítit prcka na sobě a užívat si tu společnou chvíli. 

Následně jsme společně strávily cca 2 hodiny, kdy už čerstvý tatínek googlil datum 22.4. Co dané čísla předznamenávají a co můžeme očekávat :)


Shrnula bych to následovně: K tomu, abych po porodu neříkala "to byl ale porod" mi pomohlo se vnitřně nastavit na pozitivní vlnu a v hlavě si nastavit co chci do porodu stihnout a potom si naplánovat co chci udělat, abych termínu porodu pomohla ...


z Ženy Matkou - Kateřina Knap
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky