Příprava na porod zajímavá i pro muže?

23.03.2018

V dnešní době se můžeme připravit na mnoho věcí, či událostí, které nás čekají. Jsou lidé, kteří se nepotřebují připravit: mají rádi adrenalin ze spontánnosti a nepovažují to za prioritu - respektuji to. Poté jsou lidé (jako jsem já), kterým příprava dává vnitřní klid a pohodu :).

Začíná to školkou, která by nás měla rozvíjet a připravit na další vzdělávání. V rámci této přípravy to bývá i první setkání s kolektivem. V dalších úrovních školství tato příprava pokračuje..Na určité budoucí dovednosti se také připravujeme..ať je to autoškola, jazykový kurz, rekvalifikační kurz apod.

Proč se tedy nepřipravit na porod ?

V situaci, kdy se chcete připravit na porod máte několik variant. Můžete využít přípravný kurz v porodnici, skupinový přípravný kurz pořádaný organizací ve vašem okolí, online kurz či individuální setkání s dulou nebo porodní asistentkou. 

S partnerem jsme využili poslední variantu a můžu říci, že jsme oba odcházeli s naplněným očekáváním a pocitem, že to bylo pro nás oba užitečné. S těmito pocity jsme dle mého odcházeli proto, že jsme zvolili pro nás nejvhodnější variantu. Nyní se s Vámi chci podělit o to co pro nás bylo rozhodující:

1)časové možnosti

Pokud jako já máte partnera, kterému plánujete společné aktivity do kalendáře, aby na ně nezapomněl, nenaplánoval si tam něco jiného a zároveň nemá kapacitu na dlouhodobý kurz, tak zvažte, kolik času můžete kurzu společně věnovat. Zvolila jsem variantu o víkendu a to 6 intenzivních individuálních hodin (a stačilo to).

2)doporučení

Dostali jsme doporučení na Annu Vrsnik a jsem za toto doporučení velice vděčná. Ve věci jako je příprava na porod je podle mě velmi důležité, abyste s daným člověkem měli alespoň podobný pohled na svět. Představte si, že se půjdete poradit s fanouškem Apple o tom, jaký nový mobil si pořídit. Buď jste taky fanouškem a jste na stejné vlně a nebo budete mít každý svůj názor a důvody, proč si pořídit nějaký jiný. A nic zde není špatně :) (btw taky mám jablko)

3)širší úhel záběru 

Co tím myslím ? Pokud si už vyberete jakýkoliv druh kurzu, tak Váš partner určitě ocení, pokud zde bude možnost řešit,vidět nebo diskutovat něco jiného, než porod. Toto téma už samo o sobě je pro muže vzdálenější (ani se nedivím) a proto chvilkové "vytržení" může být osvěžující. Já osobně věděla, že v daném centru, kde bude kurz probíhat se prodávají i barefooty, které měl partner na wish listu :). Je zřejmé, že jsme večer odcházeli i s jeho novým párem bot :). Může to být ale cokoli..dobrá restaurace v okolí, knihy či jiné téma, které je možné s lektorkou řešit.

4)cena

Toto je samozřejmě také jeden z rozhodujících faktorů. Cena se pohybuje od 3tis - 10tis dle časového rozsahu. Tip: Většina zdravotních pojišťoven na přípravný kurz přispívá. Informujte se tedy o možnostech.

Co konkrétně jsme si odnesli ?

Jednalo se o společně strávený den, kdy jsme měli hlavní téma našeho prcka. Prodiskutovali jsme má porodní přání a dostali i alternativní varianty, pokud by věci probíhali jinak, než si plánujeme. Velkým přínosem pro mne bylo, že jsme prošli jednotlivé doby porodní s vysvětlením pro partnera, jakým zde může být přínosem. 

Je zde však myšlenka, která mi zůstala v hlavě a evokuje ve mě další otázky..

Psychické či emocionální výkyvy v době těhotenství jsou s cílem psychické vyrovnanosti ženy,aby po porodu byla ženy plně připravena na péči o dítě..

Pokusím se to vysvětlit. Nejsem však lékař, porodní asistentka ani dula tak pochopte prosím mé "laické" vysvětlení: Dítě je v druhém a především v třetím trimestru položeno níže v oblasti břišní dutiny a pánve. Také je již větší a proto na tyto oblasti více tlačí. V břišní dutině a pánvi se nám "zauzlovávají" zážitky, které nemusíme mít z minulosti vyřešeny.

Já osobně toto na sobě pociťovala. Cítila jsem, že v hlavě řeším více situací než v minulosti. Také se mi začaly vybavovat prožité zážitky z minulosti na které jsem již dávno zapomněla.

Citlivost ženy v těhotenství nemůže být důvodem posměchu či vtípků. 

Jedná se o přípravu těla na další fázi - péči o dítě, která bude pro maminku a její psychiku změna a výzva. Muži, dovolte nám  pobrečet si, zasmát se či vyjádřit emoce, které v nás aktuálně jsou. Známým rčením totiž je: pokud je spokojená žena, je spokojený muž. S dítětem zde do rovnice vstupuje další činitel.

spokojená žena = spokojené dítě >>> spokojený muž

Děkuji a budu ráda za Vaši reakci

K.

z Ženy Matkou - Kateřina Knap
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky