6.měsíc společného života

22.10.2018

Teprve a potom už

Všimli jste si, že pokud je dítěti měsíc, 2 měsíce až 5 měsíců často říkáme TEPRVE..teprve měsíc, 2 měsíce a potom nastane 6.měsíc a změníme rétoriku na UŽ..už 6 měsíců, 7 měsíců apod..Uvažovali jste někdy nad tím, čím to je ? Já chvíli ano.. Na nic jsem nepřišla ale uvědomila jsem si, co pro mě ten půlrok znamená.. Pro mě osobně to značí určitý milník, který bych pojmenovala:

Už si rozumíme

Každý vztah se vyvíjí. Známe to z partnerských vztahů..Na začátku jsme zamilovaní, kde míváme růžové brýle a všechno je zalité sluncem. Prožíváme každou společnou chvíli na maximum a nic jiného nás nezajímá. Toto období trvá různě..u někoho týdny, měsíce..dle googlu zamilovanost trvá max.první 2 roky :). Po tomto období nastává (většinou) partnerský vztah, kde je dle mého názoru důležitá určitá míra tolerance a hlavně spolu komunikovat. Dle mých zkušeností si také více prosazujeme své určité koníčka a nelpíme tak na 100% společném času..

Vztah s dítětem má pro mě podobné období..

Na začátku jsme my ženy zaplaveny hormony a v šestinedělí je všechno s miminkem krásné, úžasné a já osobně někdy na něj chtěla jen koukat jak spí a ani nejít spát. Samozřejmě jsou zde i plačtivé chvilky, ale pohled na miminko vždy vše zachrání.. Toto období, kdy středobodem vesmíru byl jen prcek trvalo šest neděl. Přiznám se, že některé chvíle si ani nepamatuji..

Potom byl náš vztah v začátcích..Né vždy jsem věděla co zrovna potřebuje, či co ho trápí..Párkrát jsme se potrápili, než jsme se spolu naučili "komunikovat"..A nyní v tom milníku půl roku mám pocit, že si už skutečně rozumíme. Víme, jak na toho druhého :) Vím, co mu udělá či neudělá radost a jak jej rozesmát. Společný čas si užíváme, ale také vidím, že ho zajímá okolí a já jsem také někdy ráda za hodinu samoty :). 

V co pevně doufám a věřím je, že se náš vztah bude vyvíjet stále lépe a budeme spolu komunikovat stále více, důvěřovat si a někdy i tolerovat pár nešvarů..

PS: Vím, že toto zamyšlení v půl roce dítěte se zdá až úsměvně brzy..Mám však na paměti jednu poznámku z přednášky vývojové psychologie: " Ze zkušeností a zážitků, které má dítě do 3let, se formuje jeho osobnost". Děti se nejvíce učí nápodobou od svých rodičů..

Hezký den

K.


z Ženy Matkou - Kateřina Knap
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky