5.měsíc společného života

24.09.2018

Nic zásadního se nedělo..

Toto by byl asi nadpis článku, když jsem v polovině září uvažovala, co popíšu. Co se týká pohybu, tak přetáčení na obě strany má už za s sebou od 4.měsíce a tak jsem čekala, co bude dalšího...

A někdy není vše tak jak se zdá.. (a toto není reklama na Kazmovu písničku :) )  Žádný další pohybový milník nenastal, ale nastalo něco co bych pracovně nazvala: 

"první období vlastního názoru"

Ptáte se, co to znamená ? Je to například situace, kdy s dítětem v náručí chcete jít doprava, ale ono nechce jít doprava ale doleva, protože ho zde něco zaujalo. Poté taky situace, které určitě všichni znáte, nebo jste o nich slyšeli.. Dítě je vyspané, nakrmené, přebalené a nyní ho položíte na hrací dečku a začne "waaaa" a to je znamení, že milovaný brouček nechce ležet, ale chce koukat z jiného pohledu a pozorovat svět..Není čemu se divit.. Má rada: pokud už se Vám opravdu nechce dítě pomilionté zvedat a nosit, tak u nás s prckem zabírá hraní divadla s jeho plyšáky :). Já začala sovou, která dělá letadlo a skončila hrou se sedmi postavami a příběhem na motivy filmu Farma zvířat. Samozřejmě byl v úvahu i můj oblíbený film Pelíšky nebo Mrazík..ale to si nechávám na později.. 

Mimo tuto zábavu jsem se také zajímala, jak rozvíjet 5měsíční dítě..Her najdete na internetu několik...Typické hry jako na schovávanou, písničky, říkadla, cvičení apod.jsme již dělali a potom mě "osvítilo", když jsme s prckem procházeli kolem mé skříně a mu se na tváří objevil rozzářený výraz. Naklonila jsem ho blíže a on s nadšením sahal na věci. (Moje bussines šaty, saténové šaty, které jsem měla jen jednou na sobě, pyžamo žirafy našli konečně uplatnění :)) A ta žárovka byla:

Osahávání věcí, neboli rozvíjení hmatu

Dočetla jsem se, že na tento smyl často zapomínáme.. Rozvíjíme zrak, sluch, chuť a na hmat a poté čich někdy zapomeneme (já osobně jsem do této doby zapomínala). A od této chvíle jsem se snažila, aby měl možnost si prcek osahat běžné a různorodé věci..Samozřejmě je možnost si zakoupit i různé pomůcky např. montessori hmatové pexeso aj.  Osobně jsem se snažila vycházet z běžných věcí a pokud budete mít zájem, zde je inspirace:

Ráno při čištění zubů, je pro děti zubní kartáček velmi zajímavý..Ještě zajímavější však bývá kartáč na vlasy..(pozn. to mě donutilo každé ráno své vlasy z kartáče vyhodit )

Příprava jídla a celkově kuchyň se prckovi moc líbila..Pro vařečku našel uplatnění nejen jako kousátko, ale také paličku se kterou se dá bouchat do různých věcí..

Pozoruhodné také bylo, když jsem se líčila a půjčila jsem prckovi štětec na tvář..Ten výraz nelze popsat..ale nadšení to nebylo..

Toto je jen krátká ukázka jak je možno dětem rozvíjet smysly. Věřím, že pokud vám toto přijde zajímavé, najdete spoustu dalších běžných věcí pro své děti..

Závěr

Tento měsíc mi připomněl jednu důležitou věc. I když někdy máme pocit, že se vlastně nic neděje a že děti nás nevidí, tak opak je pravdou. Stačí se někdy na chvíli zastavit a podívat se na ně jak si hrají a každý chvilku přijdou na něco jiného. A pokud nevíme, kde se dítě něco naučilo nebo slyšelo, tak si udělejme krátkou sebereflexi a určitě na to přijdeme :)

Krásný den

K.

z Ženy Matkou - Kateřina Knap
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky