11.měsíc společného života

04.04.2019

Výchova bez návodu..

Toto by byl asi vhodný nadpis článku, který by popisoval moje aktuální rozpoložení.

Ten malý prcek, který se nedávno naučil otáčet a já tady popisovala to, jak mu vymýšlím "stanoviště" už je větší prcek :). Vzhledem k tomu, že článek píšu o 14 dní později, tak můžu napsat, že TENTO měsíc už bude mít prcek 1 rok.. Nechápu.. Teda samozřejmě chápu, ale spíš tomu nemůžu uvěřit.. Tento emotivní výlev si ale nechám až na článek k jednomu roku..

Co napsat, aby to nějak shrnulo 11 měsíc ? Řekla bych... má vlastní názor.. Období "vzdoru" jak se tomu říká, prý začíná cca kolem 3 roku, ale již kolem 11-12měsíce u dětí dochází k tomu, že dokáží pochopit slovo NE a taky již mají své preference toho, co chtějí. 

V chytré knize jsem se dočetla, že v tomto věku děti ještě nedokáží rozlišit, že když to chtějí ony, tak to vy nechcete.. Chápete.. V těchto situacích (čtěte jako když se vzteká a propíná) mu říkám, že jsem taky raději, když je po mém a taky jsem někdy naštvaná, když se věcí nedějí podle mého..ale tak to prostě bývá..

Další perličkou, kterou Vám všichni říkají, ale vy si to uvědomíte až to FAKT přijde, je napodobování. Děti se ve většině případů učí nápodobou..a od koho jiného nejvíc asi..ten kdo je s ním nejčastěji a to je.. máma (v našem případě). U nás mě to "praštilo" do očí když jsem prckovi něco říkala a on udělal výraz "tss".. Ten kdo mě zná, asi přesně ví, co to znamená..A v tu chvíli jsem si řekla: "To jako vážně ?" :-D..

Věc, která  nejde úplně dle mých představ je jídlo.. Má představa je: dítě sedí v židličce, otevírá pusu, sní všechno co maminka uvaří a potom jde od stolu.. Já vím, naivka.. Dle paní doktorky prcek nemůže preferovat dělanou stravu od domácí..ale on to fakt pozná..Ano, prcek již zkouší polévky v restauracích. (věci typu dochucovadla, sůl apod.vím.. bio maminky toto nečtěte..). Proč tam tedy sní půlku talíře a doma jsem ráda za pár lžiček.. No nic.. 

Co pomáhá je to, když jí to co já.. 

Jsem ráda, že spal, když jsem si na Mc Drive kupovala ten wrap :-D.. Stále ale nevěším hlavu a pomáhají mi při tom "chytré knížky". Moje literatura je nyní Dítě a jeho mozek.. Asi jako každý rodič přemýšlím nad tím, co dělám (výchovou) a zda by to šlo dělat lépe.. Pár vět, které mi pomohly se úplně nezbláznit jsou..

I při výchově je potřeba zdravý selský rozum..

Kdyby výchova byla tak náročný úkol, dávno bychom už vymřeli..

Důležité je s dětmi mluvit, i rodič může udělat chybu..

Dítě potřebuje něžnou maminčinu náruč ale zároveň mantinely, kde se může pohybovat..

Dítě samo ví, na co má talent a co ho baví..


Toto není vše, mohla bych pokračovat dál.. ale kde by byla ta motivace pro Vás si ty knihy přečíst :-)..

Závěrem se vrátím k nadpisu.. Výchova bez návodu.. I přesto, že k výchově svých dětí jsme nedostali žádný návod, nezoufejme.. Použijme zdravý selský rozum, milujme své děti a důvěřujme jim. Pokud chceme něco víc, tak si můžeme přečíst něco o tom jak věci fungují, jak můžeme pomoci..ale nezapomínejme, že přesný návod nikdy nedostane..

z Ženy Matkou - Kateřina Knap
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky